Friday, August 19, 2011

Cerita Hantu Asrama 1

Aku teringat satu kisah hantu ni yang berlaku masa aku dok asrama dulu. Kisah ni jadi kat dorm B11. Dorm aku la tu. Malam bila aku dah tak ingat. Tahun tu aku masuk asrama lambat dari kawan-kawan yang lain, so aku terpisah la dari dorm diorang. Aku kena dok dorm skali dengan junior aku. Aku suka tido dengan junior-junior ni (jangan salah paham ok!), mana tak nye, best dok dengan diorang ni. Selalu ja aku dok sakat junior ni dengan cerita-cerita seram especially yang berlaku kat asrama la.Muka masing-masing cuak giler kot. Cerita-cerita tu pun aku cuma dengar dari senior-senior aku jugak. So kira hikayat seram ni macam diperturunkan la dari satu generasi ke generasi seterusnya. Betul atau tak, aku pun tak tau.

Ok!stat citer!



Tajuk : Hantu Pocong

Malam tu lepas balik dari prep, aku lepak-lepak kejap kat dorm aku tu sambil layan junior-junior aku tu. Masing- masing muka budak lagi ha. Nama pun junior kan. So aku layan punya layan, sampai la time nak memejamkan mata. Esok nak bangun kejut orang bangun Subuh lagi. Chewah!

Aku pun tarik la tilam aku turun dari katil. Tilam tu aku taruk atas lantai. Lagi best tido camni kot. Junior aku pun yang sorang tu ikut sama. Nak tido sebelah aku katanya. Aku pun tak kisah la kan. Sebelum tido tu, aku sembang-sembang la dengan junior aku tu. Tanya tu, tanya ni, kunun senior yang baik la. Caring..haha. Kitorang pun sembang la sampai tertido..
Dalam pukul 3 pagi macam tu kot tiba-tiba aku terdengar bunyi nafas yang agak kuat siap dengan ada bunyi macam kucing dok menderam bagi signal amaran (tau kan??). Suasana dorm tu pulak gelap. Ada la sikit cahaya samar-samar dari luar dorm tu. Aku cuba buka mata nak tengok apa yang dok bunyi-bunyi tu. Perlahan-lahan aku buka mata. Nahhh!! Sekali betul-betul depan muka aku seyhh! MySpace

Depan mata aku tu.. Muka hantu tu betul-betul tengah mengadap muka aku. Hantu pocong. aku pasti sebab tengok dia pakai kain putih siap ada ikat kat kepala lagi. Dah tu muka pulak putih semacam. Bunyi dia pun dah cukup buat aku rasa macam nak melompat dan terus lari ja. MySpace

Aku nampak junior yang tidur sebelah tilam aku tu dah menggigil-gigil. Siap dipeluknya kaki aku tu sambil cakap "Abang wan..takot..takot..wuwuwu..". Aiseyh.. Hampeh tol la. Kaki kena pasung pulak. Memang aku tak da peluang nak lari ni.

Hantu pocong tu terus-terus dok buat bunyi yang ala-ala seram tu. Makin galak pulak junior aku tu menggigil dan kaki aku terus jadi mangsa keadaan. Aku pejam mata dan cuba paling kepala aku ke sebelah kanan. Bila aku buka balik mata aku, sekali..... nampak kaki da.... MySpace

Hampeh betol la..ni sah keje senior la ni. Sakat budak-budak junior sampai aku pun jadi mangsa. Cehh..sekali kaki "hantu" tu kantoi dengan aku sebab pijak kat atas tilam aku tu. Dah la tepi kepala aku je pun. MySpace

Bila dah kantoi, "hantu" tu mintak aku diam jangan bagi kantoi dengan junior tu pulak. Aku pun apa lagi, kasi isyarat baik punya la. Dan junior aku tu terus dijadikan mangsa.. HAHA! MySpace


P/s: Seyes aku gelak sorng-sorang bila teringat cerita ni. hehe.

4 comments:

  1. Haha. kalau aku, da pengsan da kat situ

    ReplyDelete
  2. kena control cool gak depan junior tu. :P

    ReplyDelete
  3. cis...aku ingat btol2

    tp budaya tidur kt lantai,tarik tilam dr katil kt hostel aku pn ade...mmg best tdo cmtu rmai2 dgn kwn2..haha ngade2 dah ade katil xnk guna :)

    ReplyDelete
  4. hahaha..terkena ye ko shima.haha
    best wo tido kt lantai.bleh tido rmai2.sedar2 jer dah kt tempt lain.haha

    ReplyDelete